Australski lokalni mediji neće raditi jedan dan ako im tehnološke kompanije ne plate što su dužne

Veliki mediji su dobili još jedan izvor prihoda, koji je malima i dalje uskraćen.

19. ožujka 2022. – Više od pedeset lokalnih medija u Australiji zastati će na jedan dan – neće objavljivati novosti, već samo pisma čitatelja upućena državnim dužnosnicima u kojima se zahtijeva da Google, Facebook i ostale internetske platforme koje prenose medijske sadržaje, plate novinama i portalima pristojbu određenu zakonom usvojenim prošle godine.

Google i Facebook su postigli sporazum s velikim australskim medijima, no mnogi mali mediji još uvijek nisu dobili ništa.

Predstavnici lokalnih australskih medija (npr. Concrete Playground, Broadsheet Media, City Hub i Star Observer) kažu da je zakon dobar početak no da ne ide dovoljno “duboko” u ograničavanju pretjerane moći internetskih giganata i globalnih medijskih kuća. Google i Facebook su postigli sporazum s velikim australskim medijima, no mnogi mali mediji još uvijek nisu dobili ništa.

Trenutak najavljenog bojkota nije slučajan. Naime, australska vlada je početkom ožujka krenula u reviziju primjene zakona kojim se internetskim gigantima nalaže plaćanje pristojbe za preuzimanje sadržaja. Prema tom propisu, neuspjeh u postizanju dogovora s medijima koštati će internetske tvrtke deset posto njihovog ukupnog prihoda kojeg ostvare u Australiji.

Neuspjeh u postizanju dogovora s medijima koštati će internetske tvrtke deset posto njihovog ukupnog prihoda kojeg ostvare u Australiji.

Google ima dogovor s više od 170 australskih medija, a i Facebook je potpisao sporazume s većim brojem australskih medijskih kuća. Usto, Facebook je izjavio da će investirati 15 milijuna dolara tijekom tri godine u “javno novinarstvo”. Neki misle da to nije dovoljno, posebno oni mediji – uglavnom manji i nezavisni – koji još nisu potpisali sporazum s navedene dvije tvrtke.

Drugim riječima, veliki mediji su dobili još jedan izvor prihoda, koji je malima i dalje uskraćen.

Google i Facebook neće automatski biti podvrgnuti navedenom zakonu, sve dok mogu dokazati da ulažu napore u postizanje dogovora s medijima. Štoviše, te tvrtke smatraju da su već udovoljile tom zahtijevu te da bi, ako bi bili prisiljeni potpisati sporazum s baš svakom medijskom kućom, tako nastao presedan koji bi se uzimao u obzir i u drugim zemljama i što bi ih moglo koštati još više novca.


 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)