Procjena je da trenutačno desetak tisuća ljudi u Hrvatskoj plaća „zaključani“ sadržaj u online medijima. Na slovačkom tržištu, nama usporedivom po broju stanovnika, kupovnoj moći i broju medijskih izdanja, medij Dennik N, fokusiran na istraživačke priče i razotkrivanje nepravilnosti kod vladajućih struktura, prikupio je čak 70.000 pretplatnika od 2014. kad je osnovan. Hrvatske su brojke male i reflektiraju stav publike, no izdavači tvrde da su zadovoljni, s obzirom na veličinu tržišta i na kratko vremensko razdoblje od „zaključavanja“ medijskih sadržaja na internetu. Pokazalo je to istraživanje “Digitalna pretplata – novi smjer za kvalitetno i neovisno novinarstvo” koje je financiralo Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava (DZNAP), a proveo ga je novinar Jutarnjeg lista Goran Penić.
Ovaj projekt prva je sveobuhvatna analiza uvođenja digitalne pretplate u Hrvatskoj.
Rezultate istraživanja možete preuzeti OVDJE (.odt, 59 kB).
Fotografija: Biljana Jovanović / Pixabay