Sporazum Agencije France Press i tvrtke Google postignut je nakon 18 mjeseci pregovora i usred pritužbi medija da tehnološke tvrtke koriste njihove sadržaje u rezultatima pretraživanja, bez plaćanja, čime se smanjuju prihodi medija. “Ovaj sporazum je priznanje vrijednosti informacija i predstavlja akt poštivanja naših prava”, rekao je izvršni direktor AFP-a Fabrice Fries u zajedničkoj izjavi.
Francuski zakon, koji proizlazi iz direktive EU-a, razvio je “susjedska prava”(srodna) prema kojima velike tehnološke tvrtke moraju pregovarati s izdavačima vijesti o pravima licenciranja. Sporazum pokriva sadržaje AFP-a u cijeloj Europskoj uniji, tijekom sljedećih pet godina, uključujući i zemlje koje još nisu prenijele direktivu EU-a.
“Ovaj sporazum s France-Presse pokazuje našu želju da pronađemo zajednički jezik s izdavačima i novinskim agencijama u Francuskoj”, rekao je Sébastien Missoffe, izvršni direktor Google France. Google i AFP također su rekli da planiraju pokrenuti projekt provjere činjenica i dezinformacija u sklopu sporazuma.