Koja su autorska prava radnika u radnom odnosu u komunikacijskim, marketinškim i sličnim agencijama?

Vrlo instruktivan članak o autorskim pravima u radnom odnosu napisala je odvjetnica Kristina Bajsić Bogović, na portalu Media Marketing

4. travnja 2022.  – Autorsko djelo, stvoreno u radnom odnosu, krajem prošle godine je Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima (ZAPSP) definirano kao djelo koje, za vrijeme trajanja radnog odnosa kod određenog poslodavca, stvori autor izvršavajući svoje obveze iz ugovora o radu. Odnosi u pogledu autorskog djela stvorenog u radnom odnosu uređuju se navedenim Zakonom, ugovorom o radu, ili drugim aktom kojim se uređuje radni odnos ili drugim ugovorom sklopljenim između autora i poslodavca.

Činjenica koja je posebno iznenadila javnost je da se, za razliku od dotadašnjeg pripadanja prava radniku, ako drugačije nije ugovoreno između poslodavca i radnika, sada smatra da je poslodavac stekao isključiva autorska imovinska prava iskorištavanja autorskog djela stvorenog u radnom odnosu, u sadržaju i opsegu koji je potreban za ostvarenje djelatnosti koju obavlja, bez prostornog i vremenskog ograničenja, neovisno o prestanku radnog odnosa za vrijeme čijeg je trajanja djelo nastalo.

Što to znači za radnike u komunikacijskim, marketinškim i sličnim agencijama?
Pročitajte u članku na portalu Media Marketing


 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)