Newsletter - arhiva

Australijski mediji od tehnoloških tvrtki traže 400 milijuna dolara godišnje

Druga najveća australska medijska kompanija Nine Entertainment, pozvala je Google i druge tehnološke kompanije da plaćaju australskim novinama oko 400 milijuna dolara godišnje, objavio je portal neweurope.eu, polovicom svibnja ove godine.

Australija je u travnju objavila da planira natjerati internetske tvrtke na dijeljenje prihoda od oglašavanja zarađenih od sadržaja vijesti koje nude njihove platforme. Vlada bi trebala u srpnju objaviti detalje o obveznim isplatama. 

Google i Facebook prosvjedovali su zbog tog poteza.

Australska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (The Australian Competition and Consumer Commission ACCC) utvrdila je da 10 posto prihoda tehnoloških kompanija dolazi od oglašavanja na objavljivanju vijesti.

Predsjednik tvrtke Nine Entertainment, Peter Costello, rekao je da bi plaćanje trebalo iznositi 10 posto prihoda od oglašavanja tehnoloških kompanija u Australiji, što iznosi oko 3,9 milijardi američkih dolara godišnje.

“Dakle, ako primijenite te brojke, Google i Facebook uzimaju oko 600 milijuna američkih dolara prihoda od oglašavanja, koji bi u protivnom trebali ići u medije”, rekao je Costello te upozorio kako tehnološke kompanija koriste proizvod koji su stvorile novinske organizacije a da to ne plaćaju.

Procjenjuje se da 17 milijuna Australaca dnevno provede 30 minuta na Facebooku, dok 98 posto australijskih mobilnih pretraga ide preko tražilice Google.

Dok traju pregovori s velikim tehnološkim kompanijama o plaćanju sadržaja medijima, australski regulator za tržišno natjecanje (ACCC) predložio medijskim kućama bojkot Googlea i Facebooka kako bi ih prisilili da plaćaju vijesti objavljene na platformama.

To je u stvari jedna od mogućih opcija u pregovorima ACCC-a i tehnoloških kompanija.

Uzimajući ipak u obzir globalni domet i ogromnu moć Googlea i Facebooka, ACCC navodi kako će možda biti potreban „alternativni okvir pregovora“, ako izravni pregovori završe neuspjehom.

„Kolektivni bojkot ili prijetnja kolektivnim bojkotom mogu potaknuti i Google i Facebook da medijima ponude prikladniju naknadu za upotrebu njihovog sadržaja“, navodi ACCC.