Newsletter

Facebook opet u medijskom biznisu

Facebook je najavio mogućnost pokretanja posebne platforme s vijestima, koja bi trebala konkurirati sličnim platformama drugih društvenih mreža.

Nova Facebookova novinska aplikacija uglavnom bi preuzimala tekstove medijskih kuća, za što je Facebook nakladnicima spreman platiti i do tri milijuna američkih dolara. To bi, ocjenjuje časopis novinarske škole Sveučilišta Columbia (CJR – Colubmia Journalism Review), bio novi iskorak Facebooka u medijski biznis. Slične aplikacije, podsjeća CJR, pokrenule su i druge društvene mreže, no s različitim uspjehom.

S druge strane, svi dosadašnji pokušaji Facebooka da krene s novinskom platformom pali su u vodu, pa bi nova aplikacija tu popularnu društvenu mrežu vratila u medijsku igru. Bolji poznavatelji prilika pritom podsjećaju da je pokretač i čelni čovjek Facebooka. Mark Zuckerberg, još 2017. godine poručio kako budućnost te društvene mreže vidi u što većem broju video priloga, čime bi joj se izravno otvorila vrata klasičnog medijskog biznisa.

Najave mogućeg pokretanja Facebookove novinske platforme otvara i brojna druga pitanja. Prije svega, tu je pitanje autorskih prava novinara i nakladnika medijskih kuća čije bi članke Facebook prenosio. Nadalje, pitanje je po kojim bi kriterijima urednici Facebookove novinske platforme odlučivali što treba, a što ne treba objaviti, kao i kako bi se to odrazilo na imidž medijskih kuca.

Konačno, otvoreno je pitanje hoće li to ubrzati već prisutnu integraciju medijske industrije i velikih tehnoloških kompanija. Posebno u uvjetima kada su društvene mreže spremne izdašno platiti takvo spajanje medijskim kućama koje ionako muku muče s opadajućim prihodima, a kojima objava tekstova na još jednoj platformi može donijeti ne samo dodatni novac, nego i veću čitalačku publiku.

___