Newsletter - arhiva

Google: Novi preglednik Chrome nakladnicima neće omogućavati lov na neplatiše njihovih članaka

Google je najavio da će njegova nova verzija Chromea, internetskog preglednika koji preferira tri petine korisnika mreže nad mrežama, onemogućiti nakladnicima da detektiraju izbjegavanje naplate njihova sadržaja.

Mnogi nakladnici sada koriste tehnologije koje im omogućuju da otkriju korisnike koji se potajno, bez plaćanja, probijaju kroz ‘rupe’ u njihovim sustavima i tako besplatno čitaju njihov sadržaj. Nova verzija Chromea to će im onemogućiti, što će nakladnike staviti pred nove izazove, piše portal Twipe

Na portalu Twipe ocjenjuju da će se nakladnici sada naći pred izborom. S jedne strane, mogli bi se dodatno okrenuti tehnologijama koje im osiguravaju sigurnu naplatu čitanja njihova sadržaja, onih kod kojih nema ‘rupa’ za dolazak do željenih članaka. No, s druge strane, mogli bi odabrati i drukčiju taktiku – okretanje razvoju novih aplikacija i e-novina.

Konačno, čini se da nakladnici možda i previše strahuju od novog Chromea. Google je svakako važan igrač i u dovođenju novih čitatelja, no neka istraživanja – na koja se poziva Twipe – pokazuju da se uloga Googlea ipak precjenjuje. Naime, istraživanje koje je proveo Rand Fishkin, osnivač SparkTora, pokazalo je da gotovo polovica onih koji koriste Google za pretraživanje sadržaja na Internetu ne posjećuje ni jednu web stranicu, dok na sadržaje koji se naplaćuju ide samo mali broj korisnika Googlea.

Unatoč tome, Google ostaje važna virtualna autocesta (i) prema sadržajima novinskih nakladnika. O tome dovoljno govori i podatak iz spomenutog istraživanja prema kojem Google usmjerava čak deset puta više korisnika na druge sadržaje od Facebooka.

I podaci Reutersa pokazuju da čak četvrtina čitatelja kaže da im je internetska tražilica glavni put do vijesti. Zbog svega toga, suradnja Googlea i nakladnika je od obostrane koristi. Google se jednostavno, ocjenjuju na portalu Twipe, nastoji što je moguće više prilagoditi korisnicima, dok nakladnicima ostaje bolna spoznaja da se tehnologije i oblici vijesti u današnjem svijetu brzo mijenjaju i da se tome valja prilagoditi. 

___