Društvena mreža s najviše korisnika u svijetu (okuplja 2,6 milijardi ljudi), Facebook, objavila je kako ne želi medijima u Australiji plaćati za prijenos vijesti na svojim internetskim stranicama.
U Facebooku kažu da, što se njih tiče, mogu i bez vijesti te da se to neće odraziti na njihovo poslovanje.
Facebook je poslao odgovor Australskom vijeću za konkurentnost i potrošače (Australian Competition and Consumer Commission) u kojem odbacuje njihov prijedlog o raspodjeli prihoda od oglašavanja s medijskim kućama.
U Facebooku kažu da će micanje vijesti s njihove mreže imati vrlo mali utjecaj na njihovo poslovanje. Štoviše, u Facebooku vjeruju da mogu biti sasvim solidan konkurent medijskim kućama.
Facebook podržava uvođenje jasnih pravila ponašanja između svjetskih globalnih platformi i medijskih nakladnika no smatraju da su, zajedno s Googleom, neopravdano napadnuti pa čak i diskriminirani.
Štoviše, kažu da su već promijenili algoritam za rangiranje sadržaja pa su sad privatne obavijesti o članovima obitelji i prijateljima, koje njihovi korisnici stavljaju na svoje profile, vidljivije od drugih javnih sadržaja, uključivo s objavama raznih medija.
U Facebooku kažu da je ta promjena u rangiranju sadržaja pokazala da se vijesti mogu lako zamijeniti drugim sadržajima te, kad se gledaju prihodi, samoj društvenoj mreži ne donose toliko novca.
S druge strane, u Australskom vijeću za konkurentnost i potrošače tvrde da medijske kuće i internetske platforme međusobno konkuriraju za prihod od oglašavanje te da se tu moraju uspostaviti jasna pravila.
Facebook prijedlog o podjeli tih prihoda smatra nečim što bi moglo znatno utjecati na svjetsko tržište oglašavanja te, konačno, dovesti i do rasta cijena internetskih reklama.
Uz to, u najvećoj društvenoj mreži tvrde: od početka godine do kraja svibnja procijenjeni prihod koji je internetski promet s Facebooka prema australskim medijskim kućama generirao, iznosi oko 200 milijuna dolara – preciznije, 2,3 milijarde klikova je odvelo korisnike Facebooka na neko od mrežnih odredišta medijskih kuća u Australiji.
Kao protuprijedlog Australskom vijeću za konkurentnost i potrošače, Facebook predlaže osnivanje “Australskog vijeća za digitalno izvještavanje (Australian Digital News Council) kao posredničkog tijela koje bi rješavalo pritužbe medijskih kuća na poslovanje internetskih platformi.
Zanimljiv uvid u to kako naše medijske kuće razmišljaju o odnosu prema internetskim platformama kao što su Facebook i Google, možete pročitati u intervjuu koji je Mia Biberović, izvršna urednica portala Netokracija, napravila prije par dana s predsjednikom uprave tvrtke Styria Media Group, Borisom Trupčevićem.