Iz Googlea je sredinom lipnja stigla tvrdnja kako su proširili broj licenciranih dogovora s medijskim izdavačima u nizu zemalja članica Europske unije u sklopu poštivanja EU direktive o autorskim i srodnim pravima.
Googleova glavna direktorica za partnerstva s medijskim izdavačima Sulina Connal objavila je podulji tekst na službenom blogu te kompanije u kojem se hvali s nizom novih dogovora s europskim izdavačima u više EU zemalja.
“Fokusirani smo na postizanje ugovora s izdavačima svih veličina, kao i s udruženjima izdavača”, objavila je Connal te otkrila da Google ima dogovore s više od 1.500 medijskih publikacija u 15 zemalja.
S obzirom na to da je cijelu objavu posvetila EU direktivi i europskim izdavačima pretpostavlja se da se tu redom misli na članice Europske unije. Kao najnovije istaknula je dogovore u Belgiji i Italiji usmjerene i na manje regionalne i lokalne izdavače.
U pregovorima s Dancima
Specifično Googleova direktorica je ovdje spominjala ponude za korištenje proširenih izvadaka iz novinarskih članaka koji se pojavljuju uz Googleove linkove i prije, nego kliknete na link članka u tražilici.
Connal je istaknula i da je u svibnju Google započeo preliminarni dogovor s Danskim udruženjem medijskih izdavača.
Predsjednik Danskog udruženja medijskih izdavača (DPCMO) Anders Krab-Johansen povodom tog dogovora u svibnju je izjavio:
“Cilj europske direktive i danskog zakona je omogućiti visoku razinu zaštite vlasnicima autorskih prava kako bi se stimulirala inovativnost, kreativnosti, investiranje i produkcija novog sadržaja u digitalnom okruženju.
Tako ćemo osigurati da građani imaju pristup provjerenim i pouzdanim informacijama. Zato nam je drago što možemo objaviti napredak s Googleom. Od ljeta 2021. godine naporno smo radili kako bismo dogovorili o detaljima uvjeta.
Vijesti danas znače više, nego ikad prije. Vjerujemo da je ovaj prijelazni dogovor važan korak da se osigura naknada industriji medijskih izdavača”.
Tekst: D.L.
Foto: Sarah Blocksidge / Pexels