Izdavači ne strahuju bez razloga: AI doista odvlači internetski promet od medija

Pixabay | Pexels

Ljudi se okreću generativnoj umjetnoj inteligenciji iz drugačijih razloga nego prije godinu dana, prema novom istraživanju Reutersovog instituta za proučavanje novinarstva (RISJ) koje je anketiralo korisnike u šest zemalja.

Prošle godine, stvaranje sadržaja – na primjer, slike ili sažetka – bio je glavni način korištenja alata umjetne inteligencije. Ove godine, traženje informacija preuzelo je vodstvo, više nego udvostručivši se s 11 na 24 posto tjedno.

Ljudi sada koriste umjetnu inteligenciju za istraživanje tema, odgovaranje na činjenična pitanja i traženje savjeta. Sve je više koriste za zadatke koji su nekada bili primarna domena tražilica i, posljedično, izdavača vijesti.

Pomak od stvaranja prema traženju informacija ima izravne implikacije za izdavače koji se oslanjaju na promet pretraživanja, a oni primjećuju pad.

Osim pada pretraživanja od 10 do 15 posto diljem svijeta, zabrinjavajući trend je i pad izravnog prometa od mlade publike.

Među onima koji kažu kako su vidjeli odgovore umjetne inteligencije za svoja pretraživanja, samo trećina kaže kako “uvijek ili često” klikaju na izvorne poveznice, dok 28 posto kaže kako to čine “rijetko ili nikad”.

To sugerira, smatraju istraživači, kako bi značajan dio korisničkog iskustva sada mogao završiti na stranici s rezultatima pretraživanja.

Pripremio: M.W.
Foto: Pixabay | Pexels