Newsletter

Druga runda: Google vs. Australija

Sukob Googlea i Australije, nastavlja se; Google je prošli tjedan objavio pismo u kojem osuđuje prijedlog zakona prema kojemu bi tehnološki divovi poput Googlea i Facebooka plaćali naknade za prenošenje vijesti. Na njega su već reagirale i velike medijske tvrtke, ali i Australska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (ACCC) jer – sadrži dezinformacije.

ACCC je 31. srpnja objavio prijedlog zakona koji u osnovi zahtijeva da tehnološke kompanije plaćaju određenim australskim novinama naknadu za prikazivanje isječaka njihovih sadržaja.

Australske medijske tvrtke mogu podnijeti zahtjev za uključivanje na popis ako se pridržavaju “profesionalnih uredničkih standarda”, djeluju ponajprije u Australiji za australsku publiku i imaju godišnji prihod veći od 150.000 australskih dolara.

Nakon donošenja zakona i odobrenja ACCC-a, Google i Facebook trebali bi krenuti u pregovore sa svim medijima, s tim da zakon zabranjuje platformama diskriminaciju uglednih medija. Očekuje se da bi plaćali poprilične iznose za naknade.

Australski zakon zahtijevat će od platformi i da medijskim tvrtkama daju određene podatke o tome na koji se način njihov sadržaj prikazuje i pružaju obavijesti o promjenama algoritama koje bi mogle utjecati na rangiranje vijesti u roku od 28 dana.

Google pak u otvorenom pismu tvrdi da bi bio prisiljen davati nepravednu prednost glavnim medijskim tvrtkama te bi bile oštećene manje web stranice, blogovi i autori videozapisa. Kažu da će, ako se novinske medijske kuće uspješno dogovore za velike iznose naknada za sadržaj, ostati manje novca za manje web stranice i kreatore sadržaja na YouTubeu. Ta teza stoji samo u slučaju da Google ne ostvaruje profit i ima definiran iznos za distribuciju.

Google također tvrdi da bi platforme morale dijeliti podatke o pretraživanju s medijskim tvrtkama, što bi im dalo mogućnost da pomaknu svoje sadržaje na viši rang rezultata pretraživanja, a naštetilo bi manjim kreatorima sadržaja.

ACCC pobija ovu tvrdnju – čelnik regulatora Rod Sims kaže da će Google dijeliti podatke s medijskim kompanijama samo ako to sam odluči. Usto, većina web stranica koje korisnici posjete već prikuplja podatke na temelju kolačića u pregledniku.

I zadnje, ali ne i najmanje bitno, Google tvrdi da bi zakon doveo u opasnost besplatne usluge, očito implicirajući da će početi naplaćivati ​​Google News ili YouTube ako bude primoran plaćati kreatore sadržaja.

Zaključno, Google ponovo „zvecka oružjem“ na tržištu na kojem mu se ipak više isplati platiti sadržaj nego se s njega povući. A nacrt zakona ACCC-a upravo je završio fazu javnog savjetovanja 28. kolovoza.


 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.