Newsletter - arhiva

Društveni mediji – bolji od reputacije koja ih prati

Digitalni su mediji iz temelja promijenili način na koji čitamo vijesti, a često se smatralo da korištenje društvenih mreža i tražilica negativno utječe na raznolikost vijesti do kojih dolazi pojedinac.

Upravo je filtriranje pomoću algoritama koje koriste ovi posrednici, mreže i tražilice, često bilo okrivljavano da korisniku prikazuje samo one informacije koje su povezane s njegovim interesima i preferencijama.

To mišljenje nedavno su opovrgli istraživanjima znanstvenici sa Sveučilišta Johannes Gutenberg, u gradu Mainzu i Sveučilišta u Hohenheimu te znanstvenici s GESISA – Leibnizova instituta društvenih znanosti iz Kölna.

Rezultati njihova istraživanja, utemeljeni na inovativnoj analizi ponašanja pri korištenju interneta više od 5000 njemačkih korisnika mreže nad mrežama, pokazuju da korištenje posrednika, poput Facebooka, Twittera, Googlea ili portala poput GMX-a, u stvari rezultiraju s više posjeta portalima i većom raznolikošću posjećenih siteova s vijestima.

“Uporaba tih posrednika važan je mehanizam pri korištenju vijesti na internetu“, izjavio je Frank Mangold sa Sveučilišta u Hohenheimu.

Navedeni istraživački timovi to pripisuju konceptu slučajne izloženosti vijestima.

U slučaju tradicionalnih medija, kao što su novine ili televizija, ljudi gledaju vijesti jedino ako to žele. Na posredničkim platformama mogu slučajno doći u dodir s vijestima ako, primjerice, njihovi poznanici s njima podijele sadržaj vijesti ili slučajno „nalete“ na zanimljiv članak dok provjeravaju poruke e-pošte.

Znanstvenici ukazuju na značajne političke i društvene implikacije svojih spoznaja.

„Dosadašnje debate o informiranju preko posredničkih platformi na internetu su se, u mnogim pitanjima, vrtjele oko strahova da će online mediji postaviti nove društvene barijere“; rekao je profesor Michael Scharkow sa Sveučilišta u Mainzu, dodajući da, prema otkriću njegovog tima, društvene mreže i pretraživači imaju veliki potencijal za rušenje postojećih barijera.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.