Hej Google, play me the news – iduće godine i na drugim jezicima

U studenom ove godine Google je najavio pokretanje personaliziranih informativnih vijesti za svoju govornu platformu Google Asistent. Zasad, usluga je dostupna u SAD-u na engleskom jeziku ( aktivira se s: „Hey Google, play me the news.“), a njezino širenje na druge zemlje i jezike predviđaju dogodine. Uz Google Assistent usluga bi trebala biti dostupna i na pametnim mobitelima.

Google je još 2016. izdavačima omogućio objavljivanje vijesti u svojim uslugama, no one tad nisu bile personalizirane.

Umjetna inteligencija birati će prema korisniku mješavinu aktualnih kratkih vijesti izabranih na temelju njegova interesa, trenutne lokacije, povijesti zabilježene o korisniku u drugim Google aplikacijama. Od  ponuđenog izbora naslova personaliziranih vijesti korisnik će moći izabrati duže i detaljnije sadržaje iz ponuđene zbirke, ali i pretražiti željene vijesti prema ključnim riječima.

Google najavljuje da će u reprodukciji pisanih vijesti pretvorenih u govorne informacije u ponudi biti sadržaji koje imaju određeni agregatori vijesti ( Axios, Newsy…). 

Korisnici će moći birati i Internet radio postaje poput PRX ili Radio.com, a bit će i vijesti s globalnih medija kao Fox News, CBS, Politico, CNN… izbor je ograničen na Googleovu suradničku mrežu izdavača, tj. medije u svijetu s kojima je postigao ugovore o prenošenju vijesti uz određenu financijsku potporu.

Takav poslovni model distribuiranja vijesti zainteresirao je izdavače prije svega zbog naknade koju imaju od Googlea, no tek treba vidjeti kako će na ta nova tehnička rješenja reagirati zakonodavci, prije svega u Europskoj uniji.