Intelektualno vlasništvo i mladi Europske unije: pokazatelji za 2022. godinu

Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO) objavio je Izvješće o intelektualnom vlasništvu i mladima – pokazatelji za 2022. godinu (Intellectual Property and Youth Scoreboard 2022).

10. lipnja 2022. Izvješće o intelektualnom vlasništvu i mladima rezultat je istraživanja provedenog među mladim građanima Europske unije, koje se periodički ponavlja svake tri godine, a odnosi se na stavove i percepciju mladih o poštivanju prava intelektualnog vlasništva.

Evo zaključaka:

• Više od polovice (52 %) Europljana u dobi od 15 do 24 godine koji su sudjelovali u anketi izjavilo je da su tijekom posljednje godine putem interneta kupili barem jedan krivotvoreni proizvod, namjerno ili slučajno, dok je trećina (33 %) ispitanika izjavila da je pristupila digitalnom sadržaju iz nezakonitih izvora.

• U pogledu ispitanika koji su to učinili namjerno, njih 37 % kupilo je krivotvoreni proizvod, dok je njih 21 % upotrebljavalo, igralo, preuzelo ili streamalo sadržaj iz nezakonitih izvora.

• U Hrvatskoj je 31 % mladih namjerno kupilo krivotvoreni proizvod, a njih 28 % svjesno je pristupilo piratskom sadržaju.

• S druge strane, 60 % mladih Europljana izjavilo je da radije pristupa digitalnom sadržaju iz zakonitih izvora, u usporedbi s 50 %, koliko je ta brojka iznosila 2019. U Hrvatskoj taj postotak iznosi 56 % mladih.

• Cijena i dostupnost i dalje su glavni razlozi za kupovinu krivotvorenih proizvoda i za digitalno piratstvo, ali utjecaj vršnjaka i društveni utjecaj postaju sve važniji.

• Kibernetičke prijetnje, prijevare i učinak na okoliš neki su od najvažnijih čimbenika koji odvraćaju mlade od krivotvorina i piratstva.

Što se tiče interneta, mlađe generacije sve više pristupaju sadržaju iz zakonitih izvora. 60 % ispitanika izjavilo je da tijekom posljednje godine nisu upotrebljavali, igrali, preuzeli ili streamali sadržaj iz nezakonitih izvora, dok je ta brojka 2019. iznosila 51 %, a 2016. 40 %, što potvrđuje trend.

Međutim, postotak namjernog piratstva sličan je iz godine u godinu: 21 % mladih potrošača (svaki peti) priznaje da su tijekom posljednjih dvanaest mjeseci svjesno pristupili piratskom sadržaju.

Značajni udio mladih zabludom je pristupio piratskom sadržaju. Njih 12 % pristupilo je piratskom sadržaju slučajno, dok njih 7 % ne zna je li to učinilo. Glavne vrste piratskog sadržaja bili su filmovi (61 %) i televizijske serije (52 %), nakon čega slijedi glazba (36 %), a većinom su se upotrebljavala namjenske mrežne stranice, aplikacije i kanali društvenih mreža.

Više pojedinosti


Detalji o istraživanju:
Studija iz 2022. nastavlja se na prvo i drugo izdanje Tablice pokazatelja za intelektualno vlasništvo i mlade, koja su objavljena 2016. i 2019. Istraživanjem se nastoje razumjeti percepcije i ponašanja mladih u pogledu intelektualnog vlasništva prilikom pristupanja digitalnom sadržaju ili kupovine fizičkih proizvoda. Kvantitativna analiza za 2022. provedena je na uzorku od ukupno 22 021 mlade osobe u dobi od 15 do 24 godine u 27 država članica EU-a u razdoblju između 7. i 28. veljače 2022. Tablica pokazatelja za intelektualno vlasništvo i mlade za 2022. obuhvaća kvantitativne i kvalitativne uvide u stavove i ponašanja mladih potrošača i njome se ocjenjuju trendovi u odnosu na prethodnu studiju, objavljenu 2019. Njome su također sagledana nova područja, čime se dionicima i tvorcima politika pomaže da prilagode kretanja u području politike te da razviju nove inicijative za podizanje razine osviještenosti.


Dostupan je i sažetak izvješća na hrvatskom jeziku te infografike relevantne za Hrvatsku kao i prigodni video sadržaj s prijevodom na hrvatski jezik.


 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)