Najveća društvena mreža na svijetu plaća desetke milijuna američkih dolara nekima od najpoznatijih svjetskih medija, kako bi njihov sadržaj mogla prenositi na svojim stranicama
12. lipnja 2022. – Prema članku koji je objavila američka poslovna dnevna novina The Wall Street Journal, Facebook plaća više od 15 milijuna dolara dnevniku The Washington Post, nešto više od 20 milijuna dolara novini The New York Times, te 10 milijuna dolara novini The Wall Street Journal. Manjim američkim medijima Facebook plaća do tri milijuna dolara godišnje.
Facebook plaća veću cijenu za sadržaje koji su dostupni samo pretplatnicima (dakle, sve ono što se nalazi iza “digitalnog zida” na medijskim internetskim portalima), a manju za ono što je dostupno bez ograničenja.
Tijekom prošle godine, dok je tvrtka još pregovarala s tamošnjim vlastima i medijima o novom zakonu prema kojem će svi koji prenose tuđe sadržaje na internetu to morati i platiti, Facebook je, kako bi demonstrirao svoje neslaganje s nekim pojedinostima tog propisa, na pet dana onemogućio pristup vijestima čitateljima u Australiji. No, zakon je prošao u australskom parlamentu i sada ga mnogi smatraju dobrim predloškom za pregovore s Facebookom (i Googleom).
Pregovori u Australiji jako su oneraspoložili suosnivača i šefa Facebooka, Marka Zuckerberga, a nije sretan ni s o onim što mu rade regulatori u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Europskoj uniji. Zato je odlučio manje ulagati u kupovinu vijesti i drugih medijskih sadržaja.
Prema izvorima dostupnima redakciji The Wall Street Jorunala, Facebook neće produživati postojeće sporazume s medijskim kućama, već će novac uložiti u razvoj online proizvoda kojima će privući autore kratkih obavijesnih video sadržaja, na način kako to radi TikTok.
Usto, Facebook ulaže i golem novac u svoj Metaverse za kojeg se nada da će u potpunosti promijeniti paradigmu razmjene sadržaja na internetu.
Ako Facebook doista prestane financirati medije, to će mnoge izdavače, posebno one manje, dovesti u probleme s poslovanjem.