Newsletter - arhiva

Medijskapismenost.hr protiv lažnih vijesti: Rekordnih 85.000 posjetitelja

Portal medijskapismenost.hr, projekt Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a, obilježio je svoju četvrtu godišnjicu zabilježivši u doba koronakrize rekordnu posjećenost od čak 85.000 jedinstvenih posjetitelja.

Portal namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, nastavnika i skrbnika , školske djece, ali i najšire javnosti, bavi se temama poput sigurnosti na internetu, nasilja u medijima i na društvenim mrežama, utjecaju medija na dječji razvoj te prepoznavanju fake newsa – lažnih informacija, a naročito u doba koronakrize.

U bezbroju informacija koje su kolale za vrijeme koronavirusa, ali u mnoštvu dezinformacija i namjerno puštenih lažnih informacija i lažnih vijesti, trebaju nam znanja i vještine koje će nam omogućiti da razaznamo koje su točne informacije i koje nam informacije uopće trebaju, ističu u AEM-u.

Da to nije bezazleno, pokazuju i podaci Europske komisije o preko 8000 dezinformacijskih kampanja koje su plasirane i ‘gađale’ pojedinačne zemlje Europske unije ili su željele prikazati EU kao slabu ili nesposobnu da se u trenucima koronakrize bori s lažnim informacijama, ističe zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije (VEM) Robert Tomljenović, ujedno i voditelj projekta medijske pismenosti.

Prve dezinformacije o koronavirusu, kako ističu u AEM-u, pojavile su se krajem ožujka, da bi već početkom travnja, prema europskim anketama, gotovo polovica anketiranih građana naišla na neku zavaravajuću ili lažnu informaciju.

Primjerice, najčešće je bila riječ o tvrdnji da se ”pijenjem većih količina vode možete riješiti infekcije” (35 posto), dok je gotovo četvrtina anketiranih naišla na informaciju da se isti efekt postiže grgljanjem soli, ili izbjegavanjem hladne hrane i pića.

Anketa je također pokazala da 55 posto ispitanika ignorira lažne vijesti, ali i da njih 40 posto nije više sigurno što je točno, a što nije. No, kako ističu, i među lažnim vijestima ima ”bisera”, a iz AEM-a izdvajaju one koje je utvrdio East StratCom, radna skupina Europske službe za vanjsko djelovanje (EEAS).

Prema tom istraživanju, neke od ”najzabavnijih” dezinformacija su da se ”380 Belgijanca  zarazilo koronavirusom tijekom masovnog grupnog seksa”, slijedi kako je ”uzrok epidemiji koronavirusa legalizacija homoseksualnih brakova”, te zaključno na trećem mjestu– da je ”baba Vanga predvidjela da će Rusi pronaći lijek protiv koronavirusa”.

Portal medijskapismenost.hr nastao je zajedničkom inicijativom AEM-a i UNICEF-a, ali i u suradnji s još jedanaest visokobrazovnih institucija, uključivši Hrvatski filmski savez i HAVC, ali i više visokih učilišta i sveučilišta diljem Hrvatske. Portal je pokrenut krajem travnja 2016.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.