Milijuni oglasnih dolara slijevaju se u džepove pirata

Izvještaj Breaking (B)ads 

Pod naslovom Breaking (B)ads (razbijanje lošega/ oglasa) američki Digitalni savez građana (Digital Citizens Alliance – DCA) objavio je nove podatke o piratstvu. U lijepo prezentiranim, argumentiranim brojkama koje se penju na milijarde dolara, koliko zarađuju piratske stranice i aplikacije, upada u oči da su im izdašni domaćini upravo najveći internetski brandovi.

Da piratske stranice zarađuju milijune, stara je vijest, no da najveći dio od više milijunskog kolača dolazi baš od najvećih – Amazona, Facebooka, Googlea je za zamisliti se svima.

Smisao gusarenja od davnina jest da na dovitljive, nekad originalne načine iskoriste situaciju u svoju korist, ne mareći pritom za zakone i prava, oslanjajući se na vlastitu lukavost, a često i jačinu mača. U našem konkretnom slučaju, mačevi zaista nisu potrebni, ali lukavost, prodornost svakako jest žele li preživjeti.

Najvažniji prihod većini piratskih stranica i aplikacija, bez kojeg najvjerojatnije ne bi ni preživjele je onaj od oglašavanja. DCA je objavio detaljan pregled na koji način se piratske stranice i aplikacije „ hrane” prostorom oglašavanja. Većinu vrtoglavih iznosa, po tom elaboratu, stvaraju mali pirati. Reklamnu industriju prepoznali su kao bitnog partnera u borbi s pošasti piratstva.

Cvjetanju piratskih stranica i aplikacija, u prihodnom smislu, a to znači i opstanku, ne pridonose samo male ili tvrtke u „ sjeni”, u to su vrlo aktivno uključeni i Najveći (Amazon, Facebook, Google), dapače, piratske stranice koriste ih bez ikakvih zadrški.

Naravno, na osvještavanju štetnosti piratstva radi se već neko vrijeme. Tako većina nositelja autorskih prava nastoji uvjeriti najveće internetske platforme da se odmaknu od svega u vezi s piratstvom i njihovim izdašnim prihodima koje oni, Najveći, najvećim dijelom i akumuliraju, a sve na štetu autora.

Uspostavljeno je i nekoliko dragovoljnih inicijativa ne bi li se olakšao taj proces – to uključuje TAG (pouzdana računovodstvena skupina) i certificirani anti piratski program kojim upravljaju najveći (Amazon, Facebook, Google, Warner Bros, Disney).

Izvješće DCA pokazuje da problem i dalje postoji i da je još daleko od rješenja. Naime, neki, poput Amazona, poduzeli su konkretne akcije kako bi smanjili oglasni prihod piratima. No Google je takvim nastojanjima čista suprotnost. Iako imaju potrebna sredstva kojima bi se mogli oduprijeti piratima, to ne čine. Oni su ti koji uvelike doprinose piratskome raju. Posebno veliku ulogu Google ima u aplikacijama – više od 50% svih reklama.

Izvještaj DCA pokazatelj je da problem i dalje postoji, da pomaka, ali ne dovoljnih ima, te da se i dalje treba raditi na iznalaženju rješenja.


 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)