U Hrvatsku svake godine dolaze mnogi inozemni turistički novinari, blogeri, influenceri i slični pisci. Većini od njih put i smještaj plaća Hrvatska turistička zajednica. Može li se izmjeriti efekt njihova dolaska i članaka koje zatim objavljuju? U kompleksnom procesu odabira destinacije na koji utječe niz faktora, primjerice imidž destinacije, izvori informiranja, stanje ponude, ekonomski i sigurnosni faktori…, teško je izolirati jednu promotivnu aktivnost te utvrditi njezin značaj na konačni turistički odabir.
Ipak, primjeri pokazuju znatnu korist od investicija u dolazak stranih novinara. Istarska turistička zajednica, primjerice, potroši godišnje oko dva milijuna kuna na karte, smještaj i izlete stranih novinara, a procjenjuje da njihovi tekstovi zatim ostvare reklamnu protuvrijednost od oko 50 milijuna kuna. Za organizaciju studijskih putovanja novinara troši se manje novca nego za oglasni prostor u digitalnim ili tiskanim medijima, a reklamni je doseg vrlo značajan.
No treba pažljivo odabrati koga pozvati i procijeniti kakav to odjek može imati, piše Sanja Plješa, novinarka specijalizirana za turizam, u istraživanju provedenom uz potporu Društva za zaštitu novinarskih autorskih prava.
Cijeli tekst istraživanja možete pročitati OVDJE