Jednom tjedno, najčešće ponedjeljkom, novine – umjesto slanja tiskanog izdanja na kioske i pretplatnicima – upućuju čitatelje na svoja e-izdanja
1. svibnja 2022. – Od početka ovog stoljeća poznavatelji te industrije proriču smrt tiskanih medija. Danas, dvadesetak godina poslije, čini se da se ta prognoza počinje ostvarivati. Naime, sve više lokalnih novina, zasad najviše u Americi, preskače jedan dan u tjednu i umjesto slanja svog tiskanog izdanja na kioske i pretplatnicima, upućuju čitatelje da ih taj dan prate na internetu i da dnevno izdanje preuzmu u digitalnom formatu.
Medijska mreža Gannett, jedna od najvećih u Sjedinjenim Državama, ukinula je početkom travnja tiskanje jednog dnevnog izdanja u 136 novina koje ima u svom vlasništvu, a slijedećih 50 će se prestati tiskati jedan dan u tjednu početkom lipnja ove godine. “Preskakanje” bar jednog dana tjedno u tiskari – nije novost. Neke novine su već prije tri godine odustale od svojih vikend izdanja. No, sada je to trend.
Najčešće, dan koji medijski nakladnici preskaču sa svojim tiskanim izdanjima je ponedjeljak – kao dan koji je najmanje zanimljiv oglašivačima. Nakon toga, najviše novina koje su odustale od tiskanja jednog dnevnog izdanja tjedno, to rade subotom.
Motiv za smanjene broja dana u tiskari je štednja: broj čitatelja papirnatih izdanja već godinama se kontinuirano smanjuje, tiskanje novina je poskupjelo, dostava do pretplatnika je poskupjela, pretplatnika je sve manje, cijena papira je skočila…
Medijska štednja odražava se i na novinare. U većini novina koje su smanjile broj dnevnih tiskanih izdanja, došlo je i do smanjenja broja zaposlenih.
Štoviše, kako digitalizacija medija napreduje, ima i onih koji tvrde da će se dnevne tiskane novine svesti na to da se na papiru pojave tek jednom tjednom – ako i toliko.