Newsletter - arhiva

TAKO TO RADE BRITANCI

Britanska vlada nastoji popuniti praznine koje će nastati kada koncem ove godine završi prijelazno razdoblje izlaska iz EU, a Brexit 1. siječnja 2021. stupi na snagu. Tada će na Otoku i službeno ostati izvan kišobrana protumonopolske nadzorne organizacije Europske unije.

Kako bi nadomjestila vakuum koji će tada nastati, britanska vlada u prvoj polovini iduće godine planira zaštiti novinske izdavače. I redefinirati odnose između njih i digitalnih platformi i to na način da digitalne platforme onemogući u sprječavanju izdavača da monetiziraju svoj autorski sadržaj.

Ključnu ulogu u tome će imati posebna nadzorna služba unutar Uprave za zaštitu tržišnog natjecanja i tržišta, čiji se osnutak očekuje u travnju iduće godine. Njezin će posao biti provođenje novog kodeksa ponašanja na tržištu internetskog oglašavanja. Prije svega ponašanja velikih tehnoloških tvrtki poput Googlea i Facebooka.

-Mrežne platforme donose korist društvu, ali u Velikoj Britaniji i inozemstvu raste konsenzus da koncentracija moći kod malog broja tehnoloških tvrtki usporava rast sektora, smanjuje inovacije i ima negativne učinke na ljudi i tvrtke koji se na njih oslanjaju – istaknuo je britanski državni tajnik za digitalnu ekonomiju Oliver Dowden.

Do osnivanja nadzorne službe došlo je nakon što je direktor CMA Andrea Coscelli zatražio dodatne ovlasti za britanskog tržišnog regulatora nakon što Velika Britanija s krajem ove godine završi prijelazno razdoblje izlaska iz EU te više neće biti pod ingerencijom EU protumonopolske nadzorne organizacije.

Time će i Britanija započeti sa uređivanjem svojeg koncepta digitalne ekonomije. Nakon što se početkom prosinca regulacija digitalnog tržišta u Europskoj uniji uredi kroz najavljeni Zakon o digitalnim uslugama i Zakon o digitalnom tržištu. I paralelno sa opsežnom antitrustovskom kampanjom usmjerenom na tehnološke gigante koja se provodi u SAD-u.


 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.