Toutiao, (na kineskom: “Vijest dana”) kineska platforma za kreiranje informativnih sadržaja, koristi se tehnologijama umjetne inteligencije – strojnim učenjem, obradom prirodnog jezika i računalni vidom – za analizu ponašanja korisnika i na temelju toga im isporučuje sadržaje koje će čitati.
Sadržaji na Toutiao dolaze iz raznih izvora, najviše s interneta ali i iz dvadesetak tisuća raznih kineskih medijskih tvrtki te gotovo milijun pojedinaca – kreatora informativnih sadržaja, koje ta tvrtka korektno honorira.
Toutiaov poslovni model – kreiranje informativnih sadržaja umjetnom inteligencijom – samo je dio trenda: Facebook i Twitter se koriste umjetnom inteligencijom, a i Google će povećati uporabu svoje umjetne inteligencije kako bi što bolje pokazao svojim korisnicima informacije koje će im biti najrelevantnije i najzanimljivije.
Toutiao je jedna od najvećih kineskih platformi za izradu sadržaja, čija vrijednost se danas procjenjuje na više od 30 milijardi dolara, svakodnevno je koristi više od 120 milijuna ljudi na svojim mobitelima, a proizvod je pekinške tvrtke ByteDance Technology Co.
Širi izvještaj o tome kako umjetna inteligencija radi novinarski posao, pročitajte na internetskom odredištu časopisa Mreža.