Newsletter – arhiva

  • Direktiva o autorskom pravu na digitalnom jedinstvenom tržištu
    Krajem svibnja Europski parlament je, neposredno prije izbora, usvojio Direktivu o autorskom pravu na digitalnom jedinstvenom tržištu (u daljem tekstu: Direktiva). Tri tjedna nakon toga, taj zakon je stupio na snagu. Glavna svrha Direktive je dati vlasnicima autorskog prava – umjetnicima, glazbenicima, književnicima i novinarima, itd. – veću moć u pregovorima o distribuciji njihovih djela putem ...
  • Tribina DZNAP-a i HND-a
    Posljednjeg ponedjeljka u svibnju, 27.5. 2019., Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava i Hrvatsko novinarsko društvo održali su prvu u nizu javnih tribina koje će se tijekom ove godine održati u pet većih gradova u Hrvatskoj, s tematikom kolektivne zaštite novinarskog autorskog prava. Direktiva će ojačati naše nakladnike, a time će i struka biti ekonomski neovisnija ...
  • Projekti u tijeku…
    Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava već godinama financira projekte svojih članova, ali i novinara koji formalno nisu našli članovi, a koji se bave temama zaštite novinarskog autorskog prava i tome srodnim temama.
  • Google je zaradio 4,7 milijardi dolara od prenošenja vijesti
    Najveća svjetska internetska tražilica, američka tvrtka Google, zaradila je od oglasa koje je smještala uz i u vijesti koje je objavljivala – tijekom cijele prošle godine – 4,7 milijardi dolara! To je skoro isti iznos koji su zaradile sve ostale (američke) medijske kuće – zajedno! Prema istraživanju, koje je polovicom lipnja objavila udruga News Media ...
  • Više o autorskom pravu i intelektualnom vlasništvu
    Svjetska organizacija za zaštitu intelektualnog vlasništva, WIPO (World Intellectual Property Organization) na svojim internetskim stranicama nudi pregršt informacija o autorskom pravu, patentima i ostalim oblicima intelektualnog vlasništa. Google ima posebnu tražilicu patenata (Google Patents), EU ima poseban Portal, a u nas sve o tome možete saznati na mrežnom odredištu Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo. No, ...
  • Radionica za novinare i fotoreportere u Šibeniku
    U sklopu kampanje informiranja kolega i javnosti o novostima koje donosi Direktiva o autorskom pravu na jedinstvenom digitalnom tržištu EU, održana je prva u nizu radionica planiranih u cijeloj Hrvatskoj. Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava i Hrvatsko novinarsko društvo – Ogranak Šibensko-kninske županije zajednički su organizirali radionicu “Kako zaštititi novinarska autorska prava – demistificirajmo Direktivu”, ...
  • Tri nova ugovora s izdavačima, više od 600 članova…
    Članstvo konstantno raste; sad već brojimo više od 600 članova, a pokrivamo i sve veći dio tržišta s izdavačima – pripremili smo tri nova ugovora o suradnji
  • Poslijediplomski studij Intelektualno vlasništo upisuje polaznike…
    U osnovnoškolskim udžbenicima pisalo bi to ovako: „za one koji žele znati više…“, mi bismo dodali, za one koji to mogu i platiti. U tijeku su upisi na poslijediplomski specijalistički studij Intelektualno vlasništvo, na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Dan otvorenih vrata, kad se moglo saznati više detalja o programu i studiju, održan je 3. lipnja, ali i sad je ...
  • You Tube mijenja svoje politike o autorskim pravima…
    U You Tubeu su sve svjesniji da je autorsko pravo ekskluzivno pravo koje pripada izvornom tvorcu ili vlasniku djela. Izvorni kreator ima ekskluzivna prava koja se odnose na izražavanje svojih ideja koje mu omogućavaju kopiranje, distribuciju, licenciranje ili neki drugi način iskorištavanja književnog, glazbenog ili umjetničkog djela koje je stvorio, bilo u tiskanom, audio ili video obliku te ostvaruje komercijalne koristi ...
  • Google News će se jasnije referirati na izvor…
    I Google News će se malo upristojiti: kolega Gorden Knezović piše da su na Twiteru objavili informaciju kako će se u slijedećih nekoliko tjedana redizajnirati; smanjiti broj vijesti i povećati informacije o samoj vijesti, uz naglasak na sadržaj i njegov izvor, odnosno nazive izdavača. Pojednostavljeno, grupirat će vijesti kako bi čitatelj mogao dobiti više informacija o istoj temi iz različitih ...